Ειδήσεις και νέα του Αλίμου

Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Σε λίγες ημέρες η ανάρτησή τους

Τέλη Κυκλοφορίας 2023: Σε λίγες ημέρες η ανάρτησή τους

Αντίστροφα κυλά ο χρόνος για την ανάρτηση των τελών κυκλοφορίας 2023.

Η ανάρτηση των τελών κυκλοφορίας αναμένεται στις 15 Νοεμβρίου και η πληρωμή τους πρέπει να γίνει ως την 31η Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος αναμένεται να δοθεί παράταση από το υπ. Οικονομικών. Τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να τα δουν μπαίνοντας με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ.

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Με τρεις τρόπους η πληρωμή

Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους:

Α) Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.

Β) Μέσω Web Banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη, από την τράπεζά σας, εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».

Γ) Τέλος, στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

Τα πρόστιμα

Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως και η μη καταβολή τους, επισύρει πρόστιμο ίσο με το 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα. Πιο συγκεκριμένα το ύψος του προστίμου είναι:

  • Ίσο με το ποσό των τελών αν το όχημα είναι δίκυκλο/ τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ.
  • Ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.
  • Μηδενικό αν τα τέλη κυκλοφορίας είναι λιγότερα από 30 ευρώ.

Ακόμα πιο «τσουχτερά» είναι τα πρόστιμα για τους «πονηρούς» που θα μετακινήσουν το όχημά τους, ενώ το έχουν θέσει ψηφιακά σε ακινησία.

Στις οδηγίες της ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας επισημαίνεται πως «όχημα για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο των ελέγχων που διενεργούνται από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα και από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλονται από την ΑΑΔΕ, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ».

Σε περίπτωση υποτροπής, το παραπάνω πρόστιμο τριπλασιάζεται, δηλαδή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Όχημα που εντοπίζεται σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική ακινησία ή διερχόμενο, θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Ψηφιακή ακινησία

Με την εφαρμογή myCar μπορείτε να καταθέσετε online τις πινακίδες του οχήματός σας αποφεύγοντας κάθε χρονοβόρα διαδικασία που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε:

  • Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης ΑΑΔΕ
  • Μπαίνετε στην εφαρμογή myCar
  • Βάζετε τους κωδικούς Taxisnet - Καταχωρείτε: α) τον Τ.Κ. της περιοχής, β) την οδό, γ) τον αριθμό
  • Δηλώνετε το χώρο στάθμευσης (ενοικιασμένος ή καταχωρημένος)
  • Υποβάλετε την αίτηση
  • Λαμβάνετε τον αριθμό αίτησης
  • Αφαιρείτε τις πινακίδες από το όχημα και τις κρατάτε σε ασφαλές μέρος
  • Το όχημα είναι πλέον σε ακινησία

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Τι ισχύει

Όσοι για παράδειγμα θέλουν να άρουν την ακινησία του οχήματός τους θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Με τους κωδικούς TAXISnet, μπαίνετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία
  • Πληρώνετε τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης
  • Στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

Υπενθυμίζεται πως η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για:

  • τη μεταβίβαση του οχήματος,
  • την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων
  • την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για
  • την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα

Εάν κάποιος θέλει να κάνει άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους και να πληρώσει αναλογικά τέλη κυκλοφορίας (με τον μήνα) θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα:

  • Με τους κωδικούς TAXISnet, μπαίνετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία
  • Επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση ψηφιακά
  • Πληρώνετε τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης
  • Στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Tο δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τ.κ. το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία.