All Around

Δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα Λουμπάρδα (Τρύπες Καραμανλή)

Δόθηκε στην κυκλοφορία η σήραγγα Λουμπάρδα (Τρύπες Καραμανλή)

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, μετά από σχετική επιθεώρηση που πραγματοποίησε στα έργα, έδωσε το Σάββατο στην κυκλοφορία τη σήραγγα Λουμπάρδα (Τρύπες Καραμανλή).

Ο Γιώργος Πατούλης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την αποκατάσταση της επικινδυνότητας στις σήραγγες της παραλιακής λεωφόρου με κατεύθυνση προς Σούνιο.

Οι σήραγγες είχαν κλείσει στις 15 Οκτωβρίου προκειμένου να υλοποιηθούν τα απαιτούμενα έργα τα οποία και ολοκληρώθηκαν στις 13 Νοεμβρίου.

Με αφορμή την παράδοση του έργου ο Γιώργος Πατούλης δήλωσε: «Με πρωταρχικό στόχο μας την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από την περιοχή, θέσαμε ως άμεση προτεραιότητά μας το έργο άρσης επικινδυνότητας το οποίο και ολοκληρώσαμε με γρήγορους ρυθμούς».

Τον Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη συνόδευαν στο σημείο η Εντεταλμένη Τεχνικών Έργων Περιφερειακή Σύμβουλος της Περιφέρειας Αττικής Ε. Κοσμίδη, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Ν. Πέππας, ο Σύμβουλος της Περιφέρειας σε θέματα οδικής Ασφάλειας Κ. Λογοθέτης, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης  Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής Π. Καρυώτης, καθώς και αξιωματούχοι της Τροχαίας και της Ελληνικής Αστυνομίας.

O «Ιανός» ήταν η αφορμή να ξεκινήσουν τα έργα

Στις 10 Οκτωβρίου, μετά την κακοκαιρία «Ιανός», οι αρμόδιες υπηρεσίες διαπίστωσαν πως μια τριχοειδής ρωγμή στο βράχο είχε βαθύνει επικίνδυνα.  

 Στο σημείο κλήθηκε ειδικός γεωτεχνικός, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα ο βράχος να αποκολληθεί, οπότε δόθηκε εντολή να κλείσει ο δρόμος και να ξεκινήσουν έργα.  

Πώς κόπηκε ο βράχος των 100 τόνων  

Καθώς το πέτρωμα δεν μπορούσε να αποκοπεί με εκρηκτικά γιατί θα επηρεαζόταν το σύνολο του βράχου και ενδεχομένως να καταστρεφόταν η σήραγγα, αποφασίστηκε η μέθοδος της αδιατάραχτης κοπής, με ένα ειδικό τρυπάνι που λέγεται wagon drill.  

Στην πορεία των εργασιών διαπιστώθηκε πως το εσωτερικό του βράχου ήταν υγιές οπότε η σήραγγα, που ενώνει παραλιακά την πρωτεύουσα με το Σούνιο, παρέμεινε ακέραιη.  

Η αποκολλημένη μάζα με τη βοήθεια της τεχνολογίας και των χειριστών του μηχανήματος, έπεσε στο οδόστρωμα και τεμαχίστηκε. Τα τεμάχια του βράχου χρησιμοποιήθηκαν για τα συρματοκιβώτια, τα λεγόμενα ζαρζανέτια. Με αυτά χτίστηκε ένας τοίχος ύψους τεσσάρων μέτρων και από τις δυο μεριές του δρόμου, ώστε να συγκρατεί νερά και πέτρες.   Πάνω από τη σήραγγα τοποθετήθηκε ένας πτερυγότοιχος, δηλαδή, ένας φράχτης προκειμένου να αποκλειστεί και η παραμικρή πιθανότητα να πέσει κάποια πέτρα που ξέμεινε από το καθάρισμα.