Συμβουλές

Ανάπτυξη Κοινού και Επικοινωνίας: Πώς μπορούν οι εταιρείες συμβούλων να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια αποτελεσματική επικοινωνία με το κοινό τους

Ανάπτυξη Κοινού και Επικοινωνίας: Πώς μπορούν οι εταιρείες συμβούλων να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια αποτελεσματική επικοινωνία με το κοινό τους

Xρειάζονται μόνο  5 απλά βήματα ώστε οι εταιρείες συμβούλων να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια αποτελεσματική επικοινωνία με το κοινό τους.

  1. Ουσιαστική κατανόηση του κοινού.

Πριν επικοινωνήσετε με οποιονδήποτε, πρέπει να καταλάβετε ποιοι είναι, τι θέλουν και τι περιμένουν από εσάς. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσαρμόσετε το μήνυμά σας, τον τόνο και το στυλ σας ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κοινού το οποίο θέλετε να προσελκύσετε. Για παράδειγμα, εάν κάνετε παρουσίαση σε ανώτερο στέλεχος, μπορεί να θέλετε να εστιάσετε στην γενική ιδέα και στα βασικά οφέλη της λύσης την οποία προτείνετε, ενώ εάν μιλάτε με έναν τεχνικό εμπειρογνώμονα, ίσως να θέλετε να δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία, δίνοντας έμφαση στα «τεχνικά» σημεία. Η γνώση του κοινού σας θα σας βοηθήσει επίσης να αποφύγετε την ορολογία, τα ακρωνύμια ή τις υποθέσεις που μπορεί να το μπερδέψουν ή να το αποξενώσουν.

  1. Ακούστε ενεργά

Η επικοινωνία δεν είναι μόνο η ομιλία, αλλά και η ακρόαση. Το να ακούς ενεργά σημαίνει να δίνεις προσοχή σε αυτά που λέει ο άλλος, να δείχνεις ενδιαφέρον και ενσυναίσθηση, να κάνεις σχετικές ερωτήσεις και εύστοχα σχόλια. Η ενεργητική ακρόαση θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σχέσεις, να κατανοήσετε την προοπτική τους και να εντοπίσετε τις ανησυχίες ή τις αντιρρήσεις τους. Θα δείξει επίσης ότι σέβεστε και εκτιμάτε τη συμβολή τους, κάτι που θα αυξήσει την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους.

  1. Να είστε σαφείς και περιεκτικοί

Μία από τις πιο κοινές επικοινωνιακές προκλήσεις στη συμβουλευτική είναι η μετάδοση πολύπλοκων και μερικές φορές διφορούμενων πληροφοριών με σαφή και συνοπτικό τρόπο. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να δομήσετε λογικά την επικοινωνία σας, να χρησιμοποιήσετε απλή και ακριβή γλώσσα και να επισημάνετε τα βασικά σημεία. Πρέπει επίσης να αποφύγετε περιττές πληροφορίες και αοριστίες που μπορεί να μπερδέψουν ή να αποσυντονίσουν το κοινό σας. Το να είστε σαφείς και συνοπτικοί θα σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας αποτελεσματικά και αποδοτικά και να αποφύγετε παρεξηγήσεις, λάθη ή παρερμηνείες.

  1. Χρησιμοποιήστε γραφικά και ιστορίες

Ένας άλλος τρόπος για να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες και να κάνετε πιο εύληπτο το μήνυμά σας στη συμβουλευτική είναι να χρησιμοποιήσετε γραφικά και ιστορίες. Οπτικά, όπως γραφήματα, διαγράμματα ή εικόνες, ενδεχομένως θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να απεικονίσετε τα δεδομένα, τις έννοιες ή τις διαδικασίες σας και να τα κάνουν πιο ελκυστικά και αξέχαστες. Ιστορίες, όπως ανέκδοτα, παραδείγματα ή μελέτες περιπτώσεων, μπορεί να αποτελέσουν εργαλεία ούτως ώστε να απευθυνθείτε στο συναίσθημα του ακροατηρίου σας, να δείξετε την πρόταση αξίας σας ή να το πείσετε να αναλάβει δράση. Η χρήση γραφικών και ιστοριών θα σας βοηθήσει να κάνετε την επικοινωνία σας πιο ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή.

  1. Επιδιώξτε τον σχολιασμό και χρησιμοποιήστε τον για αυτοβελτίωση

Για να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες στη συμβουλευτική, πρέπει να αναζητήσετε ανατροφοδότηση και να μάθετε από την διαδικασία αυτή. Τα σχόλια μπορούν να προέρχονται από διάφορες πηγές, όπως πελάτες, συναδέλφους, διευθυντές ή μέντορες. Μπορείτε να ζητήσετε απευθείας σχόλια ή να παρατηρήσετε τις αντιδράσεις και τις απαντήσεις του κοινού σας. Τα σχόλια μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σας και να σας δώσουν λύσεις για το πώς να βελτιωθείτε. Πρέπει επίσης να ενεργείτε βάσει των σχολίων και να εξασκείτε τακτικά τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες, για να τις κάνετε πιο φυσικές και αποτελεσματικές.

 

Ελίνα Καραμάνου

CEO / Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Athens Financial Services