Συμβουλές

Οδηγός στρατηγικής ανάπτυξης και αξιοποίηση επιχειρηματικών ευκαιριών

Οδηγός στρατηγικής ανάπτυξης και αξιοποίηση επιχειρηματικών ευκαιριών

Είτε πρόκειται για την επίτευξη των στόχων είτε επειδή εμφανίζεται μια ευκαιρία ανάπτυξης, ο στρατηγικός τρόπος σκέψης διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο.

Η στρατηγική ανάπτυξής πρέπει να είναι σε συμφωνία με τους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρείας. Απαιτείται κατάλληλος σχεδιασμός για να μπορέσει η εταιρεία να προσαρμοστεί στο τρέχον πλαίσιο αγοράς αλλά και δυνατότητες έγκαιρης πρόληψης προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να «προλάβει» τις ολοένα εξελισσόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών. Για να εξασφαλισθεί η επίτευξη των στόχων η τεχνολογία πρέπει να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στον στρατηγικό σχέδιο και να μελετηθεί προσεκτικά.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για την τήρηση ενός άκαμπτου σχεδίου, αλλά για τη θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών και μηχανισμών, προσδιορίζοντας βασικές προτεραιότητες για δράση. Η διοίκηση κάθε εταιρείας θα πρέπει να διασφαλίσει ότι η στοχοθεσία της και η διαθέσιμη τεχνολογία μπορούν να εξελιχθούν ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς. Οι μετρήσεις στον σχεδιασμό θα παρακολουθούν τα αποτελέσματα σε ad hoc βάση και θα επιτρέπουν στην διοίκηση της εταιρείας να προσαρμόζεται γρήγορα εάν είναι απαραίτητο.

Αυτοματοποίηση λειτουργιών διαχείρισης και διανομής

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σήμερα σημαντική έλλειψη εργατικού δυναμικού σε όλους τους τομείς, η οποία μπορεί να επιβραδύνει τις δραστηριότητές τους ή ακόμη και να εμποδίσει την ανάπτυξή τους. Για να αυξήσει μια επιχείρηση την παραγωγική της ικανότητα λαμβάνοντας υπόψη το συγκεκριμένο εμπόδιο, θα πρέπει να αυτοματοποιήσει ορισμένες εργασίες για να βελτιωθεί η παρακολούθηση των διαφόρων σταδίων των δραστηριοτήτων, από το σχεδιασμό ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έως τη διανομή ή την παροχή της.

Καταγράφοντας τις διαδικασίες διαχείρισης και παραγωγής και χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, η διοίκηση μια εταιρείας μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και να προσαρμόσει ανάλογα τη ροή εργασίας. Αυτό θα επιτρέψει στην επιχείρηση να ανταποκριθεί πολύ πιο αποτελεσματικά στη ζήτηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, αυξάνοντας έτσι την παραγωγική ικανότητα και πετυχαίνοντας μεγαλύτερο ή πιο στοχευμένο μερίδιο αγοράς.

Βελτιστοποιώντας τις εσωτερικές διαδικασίες, εξασφαλίζεται η πρόβλεψη αποτελεσμάτων με μεγαλύτερη ακρίβεια και επιτυγχάνεται η λήψη πιο γρήγορων και σωστών αποφάσεων.

Στρατηγικός σχεδιασμός δραστηριοτήτων

Για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων μιας εταιρείας ή για την έγκαιρη ανταπόκριση στην αυξημένη ζήτηση, πρέπει υπάρχει σωστά μελετημένος σχεδιασμός.

Για μια επιτυχημένη μεταβολή, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η επιχείρηση για να διευκολύνει τις δραστηριότητές της πρέπει να βασίζεται πρώτα από όλα στους στόχους. Με άλλα λόγια θα πρέπει να βασίζεται στην επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας. Κάθε κατάσταση είναι διαφορετική και η προσέγγιση σε έναν τεχνολογικό και ψηφιακό μετασχηματισμό πρέπει να είναι έξυπνη και συνεκτική.

Ο σχεδιασμός θα πρέπει να επικεντρώνεται σε λύσεις που είναι πιο ωφέλιμες για την επιχείρησή βραχυπρόθεσμα, αλλά ταυτόχρονα θα είναι σε θέση να ενσωματώνονται και να εναρμονίζονται με τον μακροχρόνιο σχεδιασμό.

Αυτό το στρατηγικό σχέδιο πρέπει να επανεξετάζεται τακτικά και να περιλαμβάνει ένα στοιχείο ψηφιακού μετασχηματισμού και ως εκ τούτου θα γίνει σταδιακά. Η κοινωνία και οι αγορές κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, αλλά μια εταιρεία μπορεί να δώσει στον εαυτό της εργαλεία που θα την κάνουν πιο ευέλικτη και θα της επιτρέψουν να προσαρμοστεί γρήγορα.

Θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζεται ότι εμπλέκονται όλα τα τμήματα της εταιρείας, ώστε όλοι να κατανοούν τη στρατηγική και τους στόχους μετασχηματισμού και να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση.

Αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας

Έρευνες μεταξύ των επιχειρήσεων έχουν δείξει πως σημαντικό τους ποσοστό θεωρεί ότι η παραδοσιακή εταιρική κουλτούρα είναι το κύριο εμπόδιο στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η τεχνολογική εξέλιξη δεν είναι ένα γεγονός που συμβαίνει μία φορά. Πρέπει να αναπτυχθούν λύσεις με την πάροδο του χρόνου για να προσαρμοστούν στις συνεχείς αλλαγές στην κοινωνία. Προκειμένου να παραμείνει μια εταιρεία βιώσιμη και ανταγωνιστική, θα πρέπει η διοίκησή της να καλλιεργήσει μια κουλτούρα καινοτομίας και τεχνολογικής εξέλιξης.

Εκτός από την πρόληψη και την ανταπόκριση στις διακυμάνσεις της αγοράς, συχνά στην επιχειρησιακή πραγματικότητα αποδεικνύεται ότι είναι ένας τρόπος για να εμπλακούν στην καινοτομία καλύτερα όλα τα τμήματα της εταιρείας, είναι μέσω της ενθάρρυνσης, του mentoring και της εκπαίδευσης.

Ορισμένες τεχνολογικές καινοτομίες διευκολύνουν τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, τους ενθαρρύνουν να συνεργάζονται περισσότερο και να μοιράζονται ιδέες, ακόμη και εξ αποστάσεως. Σε μια φάση της ιστορίας που ένα εξελισσόμενο μοντέλο εργασίας γίνεται ο κανόνας σε ορισμένους κλάδους, είναι λογικό να δημιουργηθούν κανάλια επικοινωνίας που ευνοούν την συμβολή των εργαζομένων στην ανάπτυξη της εταιρείας και προωθούν την αποτελεσματικότητα στην εργασία και την αύξηση της παραγωγικότητας.

Η συνεχής ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια κουλτούρα καινοτομίας που ωθεί τα τμήματα της εταιρείας ή ένα σχέδιο της διοίκησής της να καταστήσουν την τεχνολογία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής.

 

Ελίνα Καραμάνου

CEO / Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Athens Financial Services