Συμβουλές

Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου μας εξηγεί πως θα θέσουμε «έξυπνους» διατροφικούς στόχους ώστε να τους πετύχουμε

Η Δρ. Αλεξάνδρα Γεωργίου μας εξηγεί πως θα θέσουμε «έξυπνους» διατροφικούς στόχους ώστε να τους πετύχουμε

Άρθρο της Δρ. Αλεξάνδρας Γεωργίου

Αρχή του νέου έτους και όλοι θέτουμε τους στόχους μας, με αισιοδοξία ότι αυτή τη χρονιά θα τους πετύχουμε, σε αντίθεση ενδεχομένως με τις προηγούμενες χρονιές που ίσως ξεκινήσαμε εξίσου δυναμικά, αλλά στη συνέχεια κάπου λοξοδρομήσαμε.

Μπορεί να στοχεύουμε σε επαγγελματική ανέλιξη ή να θέτουμε κάποιο στόχο σχετικό με την αποταμίευση, ή, στην περίπτωση του δικού μου επαγγέλματος, μια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες για λόγους υγείας ή εμφάνισης. Πώς, λοιπόν, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι αυτή τη φορά η προσπάθειά μας θα είναι επιτυχημένη?

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν διερευνήσει ακριβώς αυτό το αντικείμενο, για να έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχουμε έναν στόχο, αυτός θα πρέπει να είναι “έξυπνος”, ή αλλιώς “SMART”! Ας δούμε λοιπόν τι σημαίνει αυτό το ακρωνύμιο και πώς μας βοηθά να διαμορφώσουμε τους στόχους μας. Ένας στόχος, για να επιτευχθεί, πρέπει να είναι:

  • Specific, δηλαδή συγκεκριμένος: Αντί λοιπόν να πω «θέλω να ξεκινήσω να τρώω πιο υγιεινά», θα ήταν προτιμότερο να το κάνω πιο συγκεκριμένο λέγοντας «θα ήθελα να τρώω περισσότερα φρούτα».
  • Measurable, δηλαδή μετρήσιμος: Κάνοντας λοιπόν τον προηγούμενο στόχο μετρήσιμο, αντί για «περισσότερα φρούτα», θα πρέπει να ορίσω τα φρούτα που βάζω ως στόχο, δηλαδή «2 φρούτα την ημέρα».
  • Achievable, δηλαδή επιτεύξιμος: Εάν έθετα ως στόχο να τρώω 2 φρούτα κάθε μα κάθε μέρα, είναι ένας μη επιτεύξιμος στόχος, καθώς μπορεί να πάω μια εκδρομή ή ένα ταξίδι και να μην έχω πρόσβαση σε αυτά. Συνεπώς θέτω έναν πιο εύκολα επιτεύξιμο στόχο, όπως "2 φρούτα την ημέρα για τουλάχιστον 5 μέρες την εβδομάδα».
  • Realistic, δηλαδή ρεαλιστικός: Εάν έθετα ως στόχο να τρώω 6 φρούτα την ημέρα, θα ήταν ένας στόχος μη ρεαλιστικός, λόγω της υπερβολής που εμπεριέχει.
  • Time sensitive, δηλαδή χρονικά καθορισμένος: Η παράμετρος αυτή μας προτρέπει να θέσουμε ένα χρονικό περιθώριο επίτευξης του στόχου, δηλαδή ότι «θα ήθελα μέχρι το Πάσχα να έχω πετύχει την επιθυμητή αλλαγή.

Συνεπώς, είναι επιστημονικά εμπεριστατωμένο ότι, εάν ορίσω «έξυπνα» τον στόχο μου, έχω σημαντικά μεγαλύτερες πιθανότητες να τον πετύχω.

Αντί, λοιπόν, να πούμε «θέλω να βελτιώσω την ποιότητα της διατροφής μου φέτος», μπορούμε να πούμε «θέλω μέχρι το Πάσχα να έχω πετύχει να καταναλώνω 2 φρούτα την ημέρα τουλάχιστον τις 5 από τις 7 ημέρες της εβδομάδας». Ακολουθήστε αυτό τον πρακτικό κανόνα και δείτε την διατροφή, αλλά και τη ζωή σας, να αλλάζει με το νέο έτος!

               

 

Διαιτολογικό γραφείο Αλεξάνδρας Γεωργίου

Θουκυδίδου 39 & Παλαμηδίου, Άλιμος

Τ: 2114092134

www.ugeia-diatrofi.gr