Οι Άνθρωποι του Αλίμου

Συνομιλήσαμε με την Μαρκέλλα Τσελεμπάνη, ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του «Thucydides News»

Συνομιλήσαμε με την Μαρκέλλα Τσελεμπάνη, ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του «Thucydides News»

Η 16χρονη Μαρκέλλα Τσελεμπάνη είναι η ιδρύτρια, αρχισυντάκτρια, αρθρογράφος και designer της μηνιαίας σχολικής εφημερίδας του 1ου Λυκείου Αλίμου "Thucydides News".

Το πρώτο φύλλο εκδόθηκε τον Φεβρουαρίου του 2022 και η ανταπόκρισή που είχε η εφημερίδα στην μαθητική κοινότητα ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες.

Το Alimos Online συνάντησε την Μαρκέλλα στην περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, περίοδο ξεκούρασης από τα μαθήματα και τις εξωσχολικές δραστηριότητες και θελήσαμε να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες γι αυτό το επιτυχημένο της εγχείρημα.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα δημιουργίας και έκδοσης σχολικής εφημερίδας;

Όπως είχα αναφέρει και στο editorial του πρώτου τεύχους, για εμένα σχολείο δεν είναι μόνο τα μαθήματα και τα τεστ. Είναι το μέρος που ο κάθε μαθητής ξεχωριστά ανακαλύπτει, αυτοσχεδιάζει και δημιουργεί. Η σχολική μας εφημερίδα είναι ο τόπος συνάντησης και έκφρασης αυτής της δημιουργικής διάθεσης.

Πότε κυκλοφόρησε το πρώτο φύλλο της;

Το πρώτο φύλλο ήταν το τεύχος Φεβρουαρίου του 2022 

Ποια ήταν η διαδικασία που ακολουθήσατε;

Αρχικά απευθύνθηκα στη διευθύντρια του σχολείου μας, την κυρία Μπαντή, η οποία από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε την πρωτοβουλία αυτή και την στήριξε με όλες της τις δυνάμεις. Στη συνέχεια δημιουργήθηκε η συντακτική ομάδα, και αφού εξασφαλίσαμε και τη στήριξη από δύο καθηγήτριές μας, αρχίσαμε να ετοιμάζουμε με ενθουσιασμό το πρώτο φύλλο. Από την αρχή στόχος μας ήταν η εφημερίδα να καλύπτει ένα ευρύ πεδίο θεμάτων, όπως σχολικά, κοινωνικά, αθλητικά, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά, καθώς και ζητήματα που αφορούν τους νέους και τη σχολική μας κοινότητα, ώστε να κεντρίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών της.

Ενδεικτικά αναφέρω τη συνέντευξη από τον διεθνή βολεϊμπολίστα Βασίλη Κουρνέτα και τον αθλητικό δημοσιογράφο της ΕΡΤ Νίκο Τσώνη, αλλά και τη στήλη με τα ‘’10 fun facts’’ που είχαν μεγάλη απήχηση.   

Αντιμετωπίσατε προβλήματα;  Υπάρχει εποπτεία από τους καθηγητές;

Κάθε νέο εγχείρημα έχει και τις δυσκολίες του. Στην προκειμένη περίπτωση η μεγαλύτερη δυσκολία είναι ότι η συντακτική μας ομάδα είναι πολύ μικρή και πρέπει να διαχειριστεί το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την έκδοση ης εφημερίδας, όπως η οργάνωση της ύλης, η επιλογή των θεμάτων, ο σχεδιασμός της εφημερίδας και άλλα.

Γι’ αυτό το λόγο, ελπίζουμε, με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, η συντακτική ομάδα να προσελκύσει περισσότερους συμμαθητές μας οι οποίοι θα βοηθήσουν με το κέφι και τη δημιουργική τους διάθεση.

Οι καθηγητές μάς υποστηρίζουν, μας ενθαρρύνουν και μας βοηθούν έμπρακτα με πολύ ενδιαφέροντα άρθρα, καθώς είναι και μέλη της συντακτικής ομάδας. Σε κάθε περίπτωση, είναι εκεί για να μας κατευθύνουν και να μας βοηθήσουν και όχι για να μας περιορίσουν.

Κάθε πότε εκδίδεται;

Η εφημερίδα μας εκδίδεται μηνιαία.

Είχε ανταπόκριση; Έτυχε θερμής υποδοχής;

Η ανταπόκριση ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες μας! Η προσπάθεια που καταβάλαμε για να παρουσιάσουμε ένα περιεχόμενο σύγχρονο, ενημερωτικό και πρωτότυπο, το οποίο παρουσιάζεται μέσα από ένα ελκυστικό design, απ’ ότι φάνηκε από την αντίδραση των αναγνωστών απέδωσε και αυτό μας έκανε πολύ χαρούμενους. Η απήχηση αυτή ξεπέρασε τα στενά όρια του σχολείου, αλλά και του δήμου μας, αφού άρεσε ακόμα και στη κυρία υπουργό παιδείας, κυρία Κεραμέως, η οποία μας παραχώρησε συνέντευξη, η οποία φιλοξενήθηκε στο δεύτερο μόλις τεύχος της εφημερίδας μας.

Ποιος είναι ο στόχος της εφημερίδας;

Όραμά μας δεν ήταν να εκδώσουμε μια ακόμα σχολική εφημερίδα, αλλά την καλύτερη σχολική εφημερίδα, και νομίζω ότι τα καταφέραμε. Θέλουμε να γίνει η αγαπημένη  των συμμαθητών μας και όχι μόνο, και κάθε μήνα να περιμένουν την έκδοση της με ανυπομονησία.

Καταφέρατε και πήρατε συνέντευξη από την Υπουργό Παιδείας, την Νίκη Κεραμέως.  Ποια είναι τα προβλήματα που έχει η μαθητική κοινότητα τα οποία της θέσατε;

Συνοπτικά, τα προβλήματα που της θέσαμε έχουν να κάνουν με τον θεσμό των Πανελληνίων εξετάσεων, την τράπεζα θεμάτων και την κυκλοφοριακή αγωγή.

Ποια είναι η γνώμη σου για το εκπαιδευτικό μας σύστημα;

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως και κάθε εκπαιδευτικό σύστημα, πρέπει να προσπαθεί διαρκώς να ανταποκρίνεται στις νέες εξελίξεις και τις προσδοκίες της κοινωνίας και της αγοράς. Πρέπει να ενθαρρύνει τη βελτίωση της κριτικής σκέψης των μαθητών και όχι την ‘’παπαγαλία’’, να επιβραβεύει τους μαθητές οι οποίοι προσπαθούν περισσότερο και αριστεύουν και τέλος να ενισχυθεί η σύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας έτσι ώστε οι νέοι επιστήμονες να αξιοποιούνται γρήγορα και στους τομείς που σπούδασαν.

Μαρκέλλα, ποιοι είναι οι μελλοντικοί σου στόχοι; Τι θέλεις να σπουδάσεις;

Θέλω να είμαι ένας χρήσιμος άνθρωπος για τον εαυτό μου, την οικογένεια μου και το κοινωνικό σύνολο. Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος πρέπει να προσπαθεί αδιάκοπα να αυτοβελτιώνεται και να εξελίσσεται. Ο εθελοντισμός, για παράδειγμα, είναι μία καλή ευκαιρία να αποκτήσεις εμπειρίες και ταυτόχρονα να προσφέρεις στο κοινωνικό σύνολο.

Θέλω να σπουδάσω βιολογία και να εργαστώ στον τομέα της έρευνας.

 

Μίλησε στην Ελισάβετ Μιτσού