Οι Άνθρωποι του Αλίμου

O Γλυφαδιώτης εικαστικός Werner Hermann, που έργα του διακοσμούν τις νέες πτέρυγες του Νοσοκομείου Ασκληπιείο Βούλας, μιλάει στο Alimos Online

O Γλυφαδιώτης εικαστικός Werner Hermann, που έργα του διακοσμούν τις νέες πτέρυγες του Νοσοκομείου Ασκληπιείο Βούλας, μιλάει στο Alimos Online

Υπέροχα, γεμάτα γεωμετρία αλλά και ευαισθησία έργα του Γλυφαδιώτη εικαστικού Werner Hermann διακοσμούν τις νέες πτέρυγες του Νοσοκομείου Ασκληπιείο Βούλας.

Ένα έργο του επίσης ,  - με θέμα τον κορωνοϊό -  δίνει ζωντάνια με τα υπέροχα χρώματά του στον χώρο του νέου Εμβολιαστικού Κέντρου στη Γλυφάδα.

Ο Werner Hermann γεννήθηκε στη Γερμανία, από πατέρα Γερμανό και μητέρα Ελληνίδα. Στην Ελλάδα ήρθε το 1959 και έκτοτε ζει στη Γλυφάδα.

Του αρέσει το πολύχρωμο γραμμικό στυλ με ορφανή κυβιστική τάση σε πλήρη εξέλιξη. Κριτικοί τέχνης της Βιέννης, μεταξύ αυτών και η Κ.Φαρμάκη τον κατατάσσουν στον ορφατισμό του Robert Delauney  με επιρροές Wassily Kandinsky.

Με αφορμή την έκθεσή του με τίτλο "Πολύχρωμη γεωμετρική αποδόμηση του Κυβισμού. Αναπαραστατική Τέχνη ή Ορφανή Κυβιστική" που τα εγκαίνια της θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, στις 19:00, στην Galerie Δημιουργών στη Κηφισιά, συναντήσαμε τον καλλιτέχνη θέλοντας να τον γνωρίσουμε.

Γεννηθήκατε στη Γερμανία, αλλά ζείτε στη Γλυφάδα. 

Ναι, γεννήθηκα στο Ulm της Γερμανίας και όταν ήμουν μικρό παιδί, η οικογένειά μου μετακόμισε στην Ελλάδα.  Τελειώνοντας την Γερμανική Σχολή Αθηνών (DSA) συνέχισα τις σπουδές μου στη Βιέννη και το Λιντς, Αυστρίας.

Πότε ξεκινήσατε να ζωγραφίζετε;

 Έβλεπα την μητέρα μου να ζωγραφίζει αγιογραφίες υπό την καθοδήγηση του δασκάλου της Μιχαήλ Αγγελάκη (αγιογράφο) αλλά λόγω αθλητικών υποχρεώσεων με πολεμικές τέχνες, δεν είχα τον χρόνο να ξεκινήσω να ζωγραφίζω.

Κάποια στιγμή, όταν λόγω ηλικίας σταμάτησε η μητέρα μου την ζωγραφική, μου χάρισε το καβαλέτο και τα χρώματά της και  από την μια στιγμή στην άλλη, μου βγήκε ένα πάθος για την ζωγραφική που ομολογώ ότι με τρόμαξε.  Θέλοντας να δημιουργήσω εικαστικά έργα που να στολίζουν τους τοίχους των σπιτιών ξεκίνησα να ζωγραφίζω με μεγάλη παραγωγικότητα, παρουσιάζοντας σιγά σιγά δικές μου εμπνεύσεις σε διάφορες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στην Ελλάδα σε ποιές εκθέσεις έχετε συμμετάσχει;

Επι το πλείστον είναι ατομικές εκθέσεις.  Η πρώτη μου έκθεση, με 150 έργα, πραγματοποιήθηκε στο οινοποιείο Αναγνώστου στο Κορωπί, εν συνεχεία στο Μέγαρο Μουσικής, και μαζί με τον σύλλογο ΛΑΝΑΣΣΑ παρουσίασα έργα μου στην Πινακοθήκη Καλλιθέας, στα Πολιτιστικά Κέντρα «Εθνικής Αντίστασης» Ηλιούπολης, «Μίκης Θεοδωράκης» Αργυρούπολης, στο Δημαρχείο Γλυφάδας, στο Πολιτιστικό Κέντρο Βούλας, κ.α.

Mιλήστε μας λίγο για τα έργα σας.

Σκοπός μου είναι η γεωμετρική αποδόμηση του κυβισμού, διατηρώντας στοιχεία αναπαραστατικής τέχνης. Μου αρέσει το πολύχρωμο γραμμικό στιλ.

Ποια υλικά προτιμάτε και σε ποια θέματα εστιάζετε περισσότερο;

Το υλικό που προτιμώ είναι το ακρυλικό χρώμα και το κάρβουνο. Το κυρίως θέμα μου είναι η σύγχρονη πόλη και η ζωή του ανθρώπου μέσα και έξω από αυτήν, με σκοπό όσο γίνεται να διασκεδάσω η, να ξεκουράσω τον θεατή.

Έχετε προσφέρει δέκα έργα σας που διακοσμούν τις νέες πτέρυγες του Ασκληπιείου Βούλας.  Έχετε μετατρέψει σε μία "διαρκή έκθεση ζωγραφικής" τους διάδρομους της Α΄Χειρουργικής (Διευθύντρια είναι η Αλιμιώτισσα  Κέλλυ Μπιλίρη)  και της Καρδιολογικής Κλινικής  (Διευθυντής ο Θάνος Τσούκας) δίνοντας χρώμα, ζωντάνια και αισιοδοξία .    Πολύ γενναιόδωρη προσφορά εκ μέρους σας!

Το έκανα και συνεχίζω να το κάνω με μεγάλη μου χαρά, διότι τα ονόματα που αναφέρατε είναι εξαιρετικοί γιατροί και προπαντός άνθρωποι ποιότητας, όπως και όλοι οι γιατροί γύρω τους. Το Ασκληπιείο το αγαπώ και πρόκειται να δωρίσω άλλους έξι πίνακές μου στην νέα ουρολογική πτέρυγα που θα λειτουργήσει σύντομα. Για μένα είναι μεγάλη τιμή που μου δίδεται η ευκαιρία να μεταφέρω αισιοδοξία σε γιατρούς, νοσηλευτές και αρρώστους. 

 

 Τι αισθανόσαστε όταν δημιουργείτε;

Χαρά. Αφήνω πίσω μου την σκληρή καθημερινότητα του επαγγέλματος "logistics" και χαίρομαι πολύ με κάθε νέα γραμμή και χρώμα που θα προστεθεί στον καμβά.

Έχετε κάποια μελλοντικά σχέδια;

Βεβαίως. Να φτιάξω πολλά έργα που να αρέσουν και να φτιαχνουν την διάθεση. Ελπίζω να καταφέρω να κάνω και μία ατομική έκθεση στην Ελβετία και την Γερμανία.

Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά για έναν εικαστικό στην εποχή μας;

Είναι μία δύσκολη ερώτηση, αλλά φαντάζομαι ότι είναι οικονομικά και ασφαλιστικά τα θέματα που απασχολούν έναν η, μία επαγγελματία εικαστικό.  Θετικό είναι ότι πολλοί δήμοι προσφέρουν ευχαρίστως χώρους για να έχουν οι εικαστικοί την δυνατότητα με λίγα χρήματα να εκθέσουν τα έργα τους. Πρωτοπόρος σε αυτό είναι ο Δήμος Αλίμου.

Επίσης θετικό είναι, ότι με τα ηλεκτρονικά μέσα γίνονται γρήγορα γνωστά τα ονόματα καλλιτεχνών και τα έργα τους.  Ένα καλό παράδειγμα είναι σημερινή συνέντευξη στο Αlimos Online  και σας ευχαριστώ πολύ γι αυτό.

Όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας, ήταν μια δημιουργική περίοδος για εσάς;

Η καραντίνα δεν επηρέασε ποσοτικά η, ποιοτικά την εικαστική δραστηριότητά μου. Αλλά θα πρέπει να παραδεχτώ ότι η πανδημία δυσκόλεψε το να αισθανόμαστε ελεύθεροι στη δημιουργική σκέψη.

Η ζωγραφική είναι η κύρια ασχολία σας;

Στην ζωγραφική και στην ποίηση αφιερώνω πολύ χρόνο, αλλά δεν ζω από αυτές τις δραστηριότητες. Όπως λέει ο λαός στην Γερμανία "η Τέχνη είναι επάγγελμα χωρίς ψωμί".

Και έτσι από το 1980 έως σήμερα είμαι πρόεδρος της εταιρείας διεθνών μεταφορών «INTERCONTOR HELLAS AE» και σύμβουλος της εταιρείας αποθηκεύσεων οικοσκευών «SPACEHERO AE».

Είμαι ιδρυτικό μέλος του Ροταριανού Ομίλου Γλυφάδας, Αντιπρόεδρος  της "Ένωσης Εικαστικών ΛΑΝΑΣΣΑ υπέρ φορέων καρκινοπαθών και άλλων ασθενών σε Ελλάδα και Κύπρο",  του συλλόγου «ΛΑΝΑΣΣΑ» και μέλος του Ομίλου για την «UNESCO Πειραιώς και Νήσων».

 

Μίλησε στην Ελισάβετ Μιτσού