Ειδήσεις και νέα του Αλίμου

Η αρμόδια υπηρεσία δε θεωρεί ατύχημα το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Η αρμόδια υπηρεσία δε θεωρεί ατύχημα το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Ανοιχτό το σενάριο για δολιοφθορά ή σκοπούμενη παράλειψη, αφήνει η αξιολόγηση της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) -που υπάγεται στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος- για τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», για πρώτη φορά από το 2012 που η υπηρεσία ξεκίνησε να πραγματοποιεί αξιολογήσεις στα σημαντικά ναυτικά ατυχήματα, η ΕΛΥΔΝΑ δεν συνέχισε τη διερεύνηση ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά ναυάγια της χώρας, επειδή δεν είναι «ναυτικό ατύχημα». 

Υπενθυμίζεται ότι το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» τον Σεπτέμβριο του 2017, είχε ως συνέπεια να «μαυρίσει» όλος ο Αργοσαρωνικός, με την πετρελαιοκηλίδα να φτάνει μέχρι και το Σούνιο. Όλα τα Νότια Προάστια γέμισαν πετρέλαιο και οι Δήμοι έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες προκειμένου να καθαρίσουν την επιφάνεια και το βυθό. Για μήνες η θάλασσα «ξέβραζε» κομμάτια μαζούτ και τον Απρίλιο 2018 κρίθηκαν οι ακτές σε Παλαιό Φάληρο, Άλιμο, Ελληνικό και Γλυφάδα, κατάλληλες.

Τι αναφέρει η προσωρινή έκθεση για το ναυάγιο

Στην προσωρινή έκθεση περιγράφονται αναλυτικά τα όσα έχουν δηλώσει οι ναυτικοί ότι συνέβησαν πάνω στο πλοίο τις κρίσιμες ώρες. Συγκεκριμένα, 7 από τα 11 μέλη του πληρώματος με εντολή του πλοιάρχου έφυγαν από το πλοίο για να φάνε και ξεκουραστούν. Στις 23:30 ο πλοίαρχος αποφάσισε να βγει και αυτός με το δόκιμο μηχανής, αφήνοντας το πλοίο με δύο άτομα.

Στις 00:30 ο μηχανοδηγός κατέβηκε στο μηχανοστάσιο για έλεγχο, χωρίς να παρατηρεί κάτι ασυνήθιστο. Στη 1:00 ο μηχανοδηγός άκουσε έναν έντονο θόρυβο -κρότο απροσδιορίστου προέλευσης-, με αποτέλεσμα να ξαναπάει στο μηχανοστάσιο, χωρίς να διαπιστώνει εισροή υδάτων. Στις 1:30-1:35 το πλοίο παίρνει δεξιά κλίση. Ειδοποιούν τηλεφωνικά τον πλοίαρχο, κι αυτός ειδοποιεί λάντζες του Κερατσινίου -όχι το Λιμενικό- να φτάσουν στο σημείο. Στις 2:10 ένα κοντινό πλοίο προσπαθεί να μιλήσει με το πλήρωμα του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και ειδοποιεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Στις 4:10 βυθίζεται ολοκληρωτικά.

Η ΕΛΥΔΝΑ ιδρύθηκε το 2011 και έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα, και όχι εκτελεστικό. Οι διερευνήσεις των ναυτικών ατυχημάτων δηλαδή που πραγματοποιεί είναι ανεξάρτητες από τις ποινικές, αστικές, πειθαρχικές και διοικητικές έρευνες που διενεργούνται με σκοπό να καθορίσουν το ποιος φταίει και να αποδώσουν ευθύνες. 

Η έρευνα που κάνει είναι αποκλειστικά για να εξακριβώσει τα αίτια που προκάλεσαν το ναυτικό ατύχημα ή συμβάν, με σκοπό την πρόληψη παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτόν στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα συνολικά.



Φωτογραφία από την πλάζ του Αλίμου τον Σεπτέμβριο του 2017