Αναμνήσεις

Η ιστορία του αεροδρομίου στο Ελληνικό

Το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού έχει μία μεγάλη ιστορία και εκατομμύρια ανθρώπων που το έχουν επισκεφτεί. Και ποιος δεν βρέθηκε στην αίθουσα αναχωρήσεων του, δεν περίμενε ένα αγαπημένο του πρόσωπο με αγωνία, ποιος δεν έχει παραλάβει την βαλίτσα του εκεί. Το αεροδρόμιο που βρίσκεται ακριβώς δίπλα μας έχει μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία.

Είναι μεγάλη φυσικά και έτσι εμείς σας παρουσιάζουμε μερικά ενδιαφέροντα fun facts για τον αερολιμένα. Πότε φτιάχτηκε ο 1ος διάδρομος, πότε ιδρύθηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία και πότε πραγματοποιείται η τελευταία πτήση Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

-Το 1938 άρχισε να φτιάχνεται ο 1ος διάδρομος προσγείωσης μηκους 1800 μέτρων στον Δυτικό Αερολιμένα.

-Το 1950 προστέθηκε ο 2ος διάδρομος μήκους 2250 μέτρων με τον 1ο διάδρομο να αυξάνεται στα ίδια μέτρα.

-Μέσα σε 8 χρόνια ο κεντρικός διάδρομος θα αγγίξει τα 3000 μέτρα.

-Τον Ιούλιο  του 1956 ο Αριστοτέλης Ωνάσης ιδρύει την Ολυμπιακή Αεροπορία και στις 6 Απριλίου 1957 γίνεται το παρθενικό ταξίδι με δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.  Λίγο αργότερα εγκαινιάζει δρομολόγια στο εξωτερικό, με πρώτα Αθήνα-Ρώμη-Παρίσι- Λονδίνο και λίγο αργότερα θα φτάσει Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.  Την 1η Ιουνίου 1966 θα εγκαινιάσει δρομολόγιο Αθήνα-Νέα Υόρκη, χωρίς ενδιάμεση στάση.

-Η Ολυμπιακή Αεροπορία θα γνωρίσει μεγάλες δόξες, ενώ οι στολές των αεροσυνοδών σχεδιάζονται από διάσημους μόδιστρους όπως Pierre Cardin, Coco Chanel, Γιαννη Τσεκλενη κλπ. Οι αεροσυνοδοί επιλέγονται με υψηλού επιπέδου κριτήρια.

-Το 1969 εγκαινιάζεται ο ανατολικός αερολιμένας και ο δυτικός παραδόθηκε σε αποκλειστική χρήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.  Ο ανατολικός δόθηκε στην χρήση των αλλοδαπών αεροπορικών εταιρειών.

-Συνολική έκταση του αεροδρόμιου 5.287 στρέμματα και περίμετρο 13 χιλιόμετρα.

-Στις 22 Ιανουαρίου 1973 θα γίνει κάτι που θα αλλάξει το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας.  Σκοτώνεται ο γιος του Αριστοτέλη Ωνάση, Αλέξανδρος , σε αεροπορικό δυστύχημα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο Ωνάσης να χάσει κάθε ενδιαφέρον για την Ο.Α.  

-Τον Ιανουάριο του 1975 θα πουλήσει την Ο.Α. στο ελληνικό Δημόσιο. Από εκείνη τη στιγμή και μετά θα αρχίσουν άπειρες απεργίες.  

-Στις 28 Μαρτίου 2001 θα γίνει η τελευταία   πτήση  Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το νέο αεροδρόμιο στα Σπάτα  θα ξεκινήσει τη λειτουργία του.

Πάντως, αυτην την αίσθηση που είχες,  όταν πλησίαζες να προσγειωθείς στο Ελληνικό,  που έβλεπες την θάλασσα και πιάτο ο Υμηττός, το αεροδρόμιο των Σπατων δεν θα σου την προσφέρει ποτέ!

 

Ρεπορτάζ : Ελισάβετ Μιτσού για το Alimos Online